innovation @mprove

Inventions and ideas are fairly easy compared to success in the market. You need both sides for innovative products and services. Understanding the user and customer is key to sucess.


Jede Fläche kann ein interaktives Display sein
/2019


7 sins of innovation
/2019


50 Jahre Odyssee im Innovationsraum – Von Engelbart’s »Mother of All Demos« 1968 zur vernetzten Gesellschaft,
acm Hamburg 2018


An Urania. Blick. Zurück. Nach Vorn.
/2016

Resources on the idea of innovation /2016


Aufmerksam für das Gewöhnliche – Aufmerksam für die Innovation /2015

Beyond HyperLocal /2015


Thinking about Design Thinging /2015


Recipe for Creativity à la mprove /2013

Ivan Sutherland on Research and Fun /2005

Bill Buxton: Designing in the Wild /2008


Scenario: Twenty Twenty /2010

Szenario: Drahtlos glücklich…? /2004

HCI Vision Videos ::

User Experience und Requirements-Engineering für Software-Projekte /2005

User Research::

Requirements Engineering im Spannungsfeld von Individual- und Produktsoftware /2005, 2004

Hybrid Usabiltiy Testing /2005, 2004

Usability Metriken

à propos