Papers by Matthias MProve
No Flter #acm #design history
#geoIxD
#vision
SIGWEB Interview, Spring 2024
Geo-Spatial Interaction Design for Old Maps /v2, 1/2024
On the Eve of the VR Paradigm Shift /2023
From Human Judgement to AI Calculation /2023
On Real and Virtual Text IN The Future of Text III /2022
- IIIF Interaction Design White Paper. Working paper 2021-22
- Transparente Foliengestaltung. Pädagogik 1/2022
Still Crazy After All These Years.
60 Years of Hypertext and Counting…, ACM Hypertext 2021
- Uwe Koch: Kulturvermittlung - Neue Technologien - Denkmalpflege, icomos 2020, S. 45
Interaction Design trifft Bauhaus, Bitkom 2019
Jede Fläche kann ein interaktives Display sein. Interview, Kreativgesellschaft Hamburg, 2019
Visionary thinking. Each surface can be an interactive display
- A Brief Chronology of the Chronoscope Universe. Working paper since 2017
Was ist eigentlich UX Design? PAGE Connect 2016
- Gutes Design ist langlebig und nachhaltig, PAGE 10/2016
- 15 Jaher UX Roundtable Hamburg, 2016
- RSE Serendipity 2.0, 2016
- DIN SPEC 91328: Ressourcenschonende Anwendung von Methoden und Werkzeugen zur menschenzentrierten Gestaltung gebrauchstauglicher interaktiver IT-Systeme, Beuth 2016
Bedienungsanleitung für das Raum Schiff Erde. 2013
- Welt des Digitalen Wissens. In Design Made in Germany 8, 2011
Zurück in die Kindheit – Infantilisierung im UI Design, HyperKult XX, 2011
- TopTalk über Desktop Virtualisierung, Always On 4/2010
What’s a PC Anyway? Communicating a New Paradigm, UX Magazine, upa 2010
Twenty Twenty, Oracle 2010
Slideware. Kommunikationsmedium zwischen Redner und Publikum. In: Powerpoint. Macht und Einfluss eines Präsentationsprogramms, Fischer 2009
- Information Plumbing, 2009
- Interaktionsdesign in der Software- und Web-Entwicklung. In: Medien- und IT-Berufe SDA 2009
Modell und Anwendungsperspektive des Social Tagging. In: Birgit Gaiser, Thorsten Hampel, Stefanie Panke (eds.) Good Tags – Bad Tags. Social Tagging in der Wissensorganisation, Waxmann 2008
Vom Persönlichen Computer zum Sozialen Medium. In: Hans Dieter Hellige (ed.) Das Mensch-Computer-Interface – Geschichte, Gegenwart und Zukunft, transcript 2008
Community Experience at OpenOffice.org. interactions (Nov/Dec) 2007
- Inhouse und Open Source Projekte – Usability verankern und Synergien nutzen (together with Dr. Ronald Hartwig, Maren Mäuselein, Christian Jansen) In: Usability Professionals 2007, Mensch & Computer, Weimar, Germany
- User Experience for OpenOffice.org. interfaces #71, British HCI Group, 2007
- Collaboration Media for OOo’s UX Project. GullFOSS 2007
Taxonomien und Folksonomien – Tagging als neues HCI-Element, i-com (1)2007
Dueling Interaction Models of Personal-Computing and Web-Computing. (together with Frank Ludolph) In: MEDICHI 2007 – Methodic and Didactic Challenges of the History of Informatics
- Sun Weblog Publisher, Data Sheet, Sun Microsystems 2006
- Requirements-Engineering im Spannungsfeld von Individual- und Produktsoftware. (together with Petra Kowallik, Friedrich Strauß) In: i-com Dec/2005
- StarOffice 8 Usability, White Paper, Sun Microsystems 2005
- User Experience und Requirements-Engineering für Software-Projekte. In: IM Information Management & Consulting 3/2005
60 Jahre nach Memex: Über die Unvereinbarkeit von Desktop- und Web-Paradigma. In: Lecture Notes in Informatics (LNI): Informatik 2005 – Informatik Live! 35. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. [Annual conference of the German society of Informatics]
- A Hybrid Approach for Qualitative and Quantitative Usability Studies. (together with JO Bugental, Tim Bosenick) In: Usability Professionals 2005, Mensch & Computer, Linz, Austria
- Drahtlos glücklich…? Position-Paper zur MMK 2004
- Professional Usability in Open Source Projects: GNOME, OpenOffice.org, NetBeans. (together with Calum Benson, Jiri Mzourek) In: CHI 2004 Proceedings, ACM, New York, 2004
- Mind the Gap! Software Engineers and Interaction Architects. Workshop paper, INTERACT 03, Zurich, Switzerland, 2003
Usability im Unternehmen. In: Heinsen, Sven / Vogt, Petra (eds): Usability praktisch umsetzen. Hanser, München, 2003
- Eine kurze Geschichte der Software-Ergonomie – Pioniertaten der Mensch-Computer Interaktion (Poster), Mensch und Computer 2002 in Hamburg
Vision and Reality of Hypertext and Graphical User Interfaces. Report FBI-HH-B-237, University of Hamburg, 2002
- Hypertext-Visualisierungstechniken im Web, 2001
The Interface of Kai Krause’s Software, 1999
Adobe GoLive’s Point & Shoot: an interface technique for creating hyperlinks, 1999
- Lebende Blöcke beim Go – Ein formaler Ansatz unter Verwendung von Petri-Netzen. Report FBI-HH-M-244, Universität Hamburg, 1995
ICON 5 Seiten, 300 KB an der Universität Hamburg, 1995
à propos
By Matthias Müller-Prove. Modified:
6/19/24